22/10/10

Travessa Palafrugell - Puigcerdà.


Hola a tots ;
En primer lloc voldria felicitar a totes aquelles persones que gaudeixen de la bicicleta amb el temps que hi poden destinar.
Bé , férem un incís de l’ultima  sortida circular  de tres dies  per travessar la província de Girona ( Palafrugell fins Puigcerdà i camí de tornada )
Tenia molt d’interès de fer aquesta travessa per la distancia que té i per que Palafrugell i Puigcerdà son mes o menys les dues poblacions mes  allunyades de la província de Girona .
Vaig sortir de casa carregat com un burro ,  per no tenir que necessitar res , pensat ara es innecessari perquè no anava a l’altre costat de mont , però volia anar el que se diu a la “meva bola” , parar on volgués i no estar pendent de si trobava un súper obert per poder comprar de dinar o sopar.
Així dons vaig carregar el meu remolc , amb la tenda , recanvis , roba , menjar i el meu fogonet i ja podem anar-hi.
La sortida la volia fer una mica combinada , es a dir carreteres interior i camins que ja sabia , tot enllaçant amb el fabulós carril bici  que tenim fins Olot .
Sortida direcció a la Bisbal fins Madremanya , pujada als Àngels i arribada  a Girona, travessar la ciutat amb molt de compte, i enllaçar amb el carril bici que puja fins Olot , tot passant per Bescanó , Bonmatí, Amer , les Planes d’Hostoles , Sant Feliu de Pallerols , Les Preses i Olot ( per el que no ha tingut la oportunitat de fer aquesta via verda , l’hi recomano , sobre tot de baixa d’ Olot fins Amer ).
Una de les altres coses que volia fer es arribar a Ripoll passant per Sant Joan de les Abadesses tot pujant per el Coll de Santigosa  (1064 mts) mol bonic i sense gents se trànsit , tothom passa per els túnels .
Tot seguit Campdevànol direcció a Ribes de Freser , però s’ha de dir que tot aquest recorregut amb un sol dia , una mica llarg, era hora de començar a cercar lloc per posar la tenda per descansar, sopar una mica i fer “nones”.
Al matí feia un dia fabulós , però molta  fred , la jornada del segon dia era valenta , de sortida 7 del matí , ja al damunt de la meva “avioneta” encarava la Collada de Tosses ( la pujada va ser d’aquelles de recordar , aquella hora del matí  era per a mi sol , no vaig trobar a ningú ,  bé si unes vaques que volien guerra, i després d’unes paraules amb elles em varen deixar passar ) , arribada el Balneari que han restaurat al cap de munt de la Collada  , una baixada preciosa fins la carretera que enllaça Vilar d’Urtx i Alp amb Puigcerdà ( final del meu destí ) ( tot el poble estava amb obres , jo em pensava que només passava a Palafrugell això ) bé les fotos obligades al Llac de Puigcerda , una queixalada i de tornada que es feia molt tard, tot passant per l’altre costat que puja a la Collada per l’ estació  de la Molina (1762 mts.) ( tot desert , tot tancat ) per això de portar menjar a sobre per fer un mos de tant el tant .
De tornada  baixada fins a Ribes de Freser , Sant Joan de les Abadesses i passar la nit en racó , sense molestar a ningú.
L’endemà , tercer dia  , baixada de nou per el Capsacosta (1100 mts.) fins Olot i tornar a agafar el carril bici fins Girona , pujar per segona vegada els Àngels fins Monels , direcció a Fonteta ,tot això combinant camins forestals ja conegut i per fer-ho rodó vaig pujar a Fito ( que l’enyorava )  Mas Torroella i de baixada capa casa .

VEURE FOTOS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada